Tolatóradar

Vehetünk az autónkra utólag is tolatóradart?

Manapság egyre nagyobb igény mutatkozik a vezetést vagy tolatást segítő elektronikus modulok iránt. Az új autóknál már szériatartozék a tolatóradar. Van, ami csak jelez, ha túl közel kerülünk valamilyen tereptárgyhoz tolatás közbe, de létezik már olyan is, ami a távolságot is kiírja vagy kamerával van ellátva. De mi van akkor, ha gyárilag nincs ilyen a kocsinkban, de szeretnénk? Mi sem egyszerűbb ennél! Mindössze annyi a dolgunk, hogy beszerzünk egy utólag is beszerelhető tolatóradar szettet vagy tolatószalagot.

Ezek a tolató szett modulok négy vagy nyolcszenzoros rendszerek. Hogy melyiket válasszuk, az attól függ, hogy csak hátulra szeretnénk telepíteni belőlük, vagy előre is. A tolatóradar szenzorait a hátulsó, illetve az elülső lökhárítóba tudjuk beszerelni. Ezek általában ultrahang jeleket bocsátanak ki, amik visszaverődnek az útjukba kerülő akadályokról. A hagyományos tolatóradarokat fel kell fúrni a lökhárítóra. Ettől sokan tartanak, hiszen nem szívesen tesznek kárt a lökhárítóban vagy akár egy viszonylag új fényezésben.

Fúrás nélkül is fel lehet szerelni a tolatóradart?

Léteznek már olyan ultrahangos tolatóradarok is, amik nem igényelnek fúrást. Ez sokak számára színpatikus megoldás lehet, mivel nem igényel komoly műszaki szakértelmet. Egy viszonylag új, innovatív megoldásról van szó, ami amellett, hogy nem jár bonyolult barkácsolással, diszkrét és észrevehetetlen, de mégis hatékony. És mivel nem kell hozzá komoly szakértelmet, otthon is könnyen telepíthető anélkül, hogy megsérülne a fényezés. Ez a megoldás a tolatószalag. Annyi a dolgunk, hogy a lökhárító belső oldalára felragasszuk.

Mivel több, mint két méteres kiszerelésben kapható, a lökhárító teljes hosszában felszerelhető, így nem kell aggódnunk, hogy esetleg holttér alakul ki. A felragasztáshoz igazából a lökhárítót sem kell levennünk, de ha biztosak akarunk lenni a dolgunkba, ezt is megtehetjük. Felragasztás előtt érdemes letisztítani a lökhárító belső oldalát, hogy ne maradjanak rajta zsíros vagy koszos foltok, amik gyengítenék a ragasztást. Ha vonóhorog is van az autónkon, helyezzük a szalagot kicsit feljebb, nehogy bezavarjon a mágnese térbe. A vezérlőegység csatlakoztatása után már csak a kijelzőt kell a műszerfalra helyezni, és készen is vagyunk.

Nézet:
Sorrend:
Sorrend: